Teslimat ve İade

Sevkiyat/Teslimat Prosedürü

Sevkiyat:

Sipariş onayı mailinin gönderilmesiyle birlikte ürün/ürünler, SATICI’nın anlaşmalı olduğu kargo şirketine verilir.

Teslimat:

Ürün/ürünler SATICI’nın anlaşmalı olduğu kargo ile ALICI’nın adresine teslim edilecektir. Teslimat süresi, sipariş onayı mailinin gönderilmesinden ve sözleşmenin kurulmasından itibaren 30 gündür.

Ürünler, kargo şirketlerinin adres teslimatı yapmadığı bölgelere telefon ihbarlı olarak gönderilir.  Teslimatı yapacak kargo firmasının ALICI’nın bulunduğu yerde şubesi olmadığı takdirde ALICI’nın, SATICI tarafından bildirilecek bir diğer yakın şubesinden teslim alması gerekmektedir.

Kargo şirketinin haftada bir gün teslimat yaptığı bölgelerde, sevk bilgilerindeki yanlışlık ve eksiklik olduğu hallerde, bazı sosyal olaylar ve doğal afetler gibi durumlarda belirtilen gün süresinde sarkma olabilir. Bu sarkmalardan dolayı ALICI, SATICI’ya herhangi bir sorumluluk yükleyemez. Teslim anında ALICI’nın adresinde bulunmaması durumunda dahi SATICI, edimini tam ve eksiksiz olarak yerine getirmiş olarak kabul edilecektir. Bu nedenle, ALICI’nın ürünü geç teslim almasından ve/veya hiç teslim almamasından kaynaklanan zararlardan ve giderlerden SATICI sorumlu değildir.

Ürün; ALICI’dan başka bir kişi/kuruluşa teslim edilecek ise, teslim edilecek kişi/kuruluşun teslimatı kabul etmemesinden veya sevk bilgilerindeki yanlışlıktan kaynaklanacak ekstra kargo bedellerinden SATICI sorumlu değildir. Belirtilen günler içeriğinde ürün/ürünler ALICI’ya ulaşmadıysa teslimat problemleri satis@cekici.com.tr e-mail adresi kullanılmak sureti ile derhal bildirilmelidir.

Zarar görmüş paket durumunda: ALICI; teslim almadan önce ürünün muayenesini yapmalı, ayıplı ve hasarlı ürünü kargo firması yetkilisinden teslim almamalıdır. Eğer kargo şirketi yetkilisi paketin hasarlı olmadığı görüşünde ise ALICI’nın, paketin orada açılarak ürünlerin hasarsız teslim edildiğini kontrol ettirme ve durumun tutanakla tespit edilmesini isteme hakkı vardır.

ALICI, kargodan teslim alınan ürünün sağlam ve hasarsız olduğu kabul eder.

Paket kabul edilmemiş ve tutanak tutulmuş ise durum, tutanağın ALICI’da kalan kopyasıyla birlikte en kısa zamanda SATICI’ya bildirilmelidir.

Ürün İade ve Cayma Hakkına İlişkin Prosedürü

Ürün İade:

ALICI, ürünü teslim aldıktan sonra 14 gün içerisinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. İlgili mevzuat uyarınca iade işlemlerinin yapılabilmesi için ALICI’nın ürün ile birlikte teslim edilen SATICI’ya ait faturanın alt kısmındaki iade bölümlerini eksiksiz ve doğru şekilde doldurduktan sonra imzalayarak bir nüshasını ürün ile birlikte SATICI’ya göndermesi diğer nüshasını da uhdesinde tutması gerekmektedir.

ALICI’nın istekleri ve/veya açıkça onun kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan ürünler için cayma hakkı söz konusu değildir.

ALICI’nın cayma hakkını kullanması halinde SATICI, cayma bildirimini içeren faturanın ürünle birlikte kendisine ulaşmasından itibaren en geç 14 (ondört) gün içerisinde almış olduğu toplam bedeli ve varsa ALICI’yı borç altına sokan her türlü belgeyi ALICI’ya hiçbir masraf yüklemeden iade edecektir.

Ürünün doğal kullanımına aykırı, kullanma talimatlarına uygun davranılmaması sebebiyle üründe bir hasar ya da herhangi bir kusur meydana gelmişse SATICI’nın ürünü iade ve değişim sorumluluğu bulunmamaktadır. İlaveten; ambalajı açılmış, kullanılmış, tahrip edilmiş vs. şekildeki ürünlerin iadesi kabul edilmez. İade, orijinal ambalaj ile yapılmalıdır.

Ürün iadesi için, durum öncelikli olarak satis@cekici.com.tr  e-posta adresine iletilmelidir. Ürünün iade olarak gönderilme bilgisi, SATICI tarafından ALICI’ya iletilir. Bu görüşmeden sonra ürün, iade ile ilgili bilgileri içeren fatura ile birlikte ALICI adresine teslimatı yapan kargo şirketi kanalıyla SATICI’ya ulaştırmalıdır. SATICI’ya ulaşan iade ürün işbu sözleşmede belirtilen koşulları sağladığı takdirde iade olarak kabul edilir, geri ödemesi de ALICI kredi kartına/hesabına yapılır. Ürün iade edilmeden bedel iadesi yapılmaz. Kredi kartına yapılan iadelerin kredi kartı hesaplarına yansıma süresi ilgili bankanın tasarrufundadır.

Alışveriş kredi kartı ile ve taksitli olarak yapılmışsa, kredi kartına iade prosedürü şu şekilde uygulanacaktır: ALICI ürünü kaç taksit ile satın alma talebini iletmiş ise, banka ALICI’ya geri ödemesini taksitle yapmaktadır. SATICI, bankaya ürün bedelinin tamamını tek seferde ödedikten sonra, banka poslarından yapılan taksitli harcamaların ALICI’nın kredi kartına iadesi durumunda konuya müdahil tarafların mağdur duruma düşmemesi için talep edilen iade tutarları, yine taksitli olarak hamil taraf hesaplarına banka tarafından aktarılır. ALICI’nın satış iptaline kadar ödemiş olduğu taksit tutarları, eğer iade tarihi ile kartın hesap kesim tarihleri çakışmazsa her ay karta 1 (bir) iade yansıyacak ve ALICI iade öncesinde ödemiş olduğu taksitleri satışın taksitleri bittikten sonra, iade öncesinde ödemiş olduğu taksit sayısı kadar ay daha alacak ve mevcut borçlarından düşmüş olacaktır.

Kart ile alınmış ürün ve hizmetin iadesi durumunda SATICI, banka ile yapmış olduğu sözleşme gereği ALICI’ya nakit para ile ödeme yapamaz. SATICI, bir iade işlemi söz konusu olduğunda ilgili yazılım aracılığı ile iadesini yapacak olup ilgili tutarı bankaya nakden veya mahsuben ödemekle yükümlü olduğundan yukarıda detayları belirtilen prosedür gereğince ALICI’ya nakit olarak ödeme yapılamamaktadır. Kredi kartına iade, ALICI’nın bankaya bedeli tek seferde ödemesinden sonra, banka tarafından yukarıdaki prosedür gereğince yapılacaktır.